WEKO3
アイテム
中国人消費者の国産品意識が国際ブランド消費に与える影響
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/57
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/57f44df870-4c68-4a61-b1e8-bd299c42993a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
HJIS25-29.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国人消費者の国産品意識が国際ブランド消費に与える影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Impact of Chinese Consumers’National-brand Consciousness on International Brand Consumption | |||||
言語 | en | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | チュウゴクジン ショウヒシャ ノ コクサンヒン イシキ ガ コクサイ ブランド ショウヒ ニ アタエル エイキョウ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中国型国産品意識 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブランド評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブランドの身分表示力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 購買意向 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中国人消費者行動 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
李, 玲
× 李, 玲× LI, Ling |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study adopts the concept “national-brand consciousness” also called consumer ethnocentrism, and investigates its impact on International brand consumption behavior in Chinese market. A between-subjects survey was conducted and 1,131 questionnaires were collected. Statistical analysis using AMOS software found that national-brand consciousness has significant positive effects on both Chinese brand evaluation and purchase intention. In contrast, national-brand consciousness has significant negative effects on both Japanese brand evaluation and purchase intention. However, Japanese brand evaluation has a stronger impact on purchase intention than Chinese model. Finally this paper discusses the research findings in terms of theoretical contributions, implications for practitioners, and limitations. | |||||
書誌情報 |
広島国際研究 en : Hiroshima Journal of International Studies 巻 25, p. 29-44, 発行日 2019-11-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 広島市立大学国際学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1341-3546 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10485683 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |