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中国人消費者の国産品意識が国際ブランド消費に与える影響
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/57
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/57f44df870-4c68-4a61-b1e8-bd299c42993a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
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公開日 | 2023-02-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 中国人消費者の国産品意識が国際ブランド消費に与える影響 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Impact of Chinese Consumers’National-brand Consciousness on International Brand Consumption | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | チュウゴクジン ショウヒシャ ノ コクサンヒン イシキ ガ コクサイ ブランド ショウヒ ニ アタエル エイキョウ | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 中国型国産品意識 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | ブランド評価 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | ブランドの身分表示力 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 購買意向 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 中国人消費者行動 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
李, 玲
× 李, 玲
× LI, Ling
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study adopts the concept “national-brand consciousness” also called consumer ethnocentrism, and investigates its impact on International brand consumption behavior in Chinese market. A between-subjects survey was conducted and 1,131 questionnaires were collected. Statistical analysis using AMOS software found that national-brand consciousness has significant positive effects on both Chinese brand evaluation and purchase intention. In contrast, national-brand consciousness has significant negative effects on both Japanese brand evaluation and purchase intention. However, Japanese brand evaluation has a stronger impact on purchase intention than Chinese model. Finally this paper discusses the research findings in terms of theoretical contributions, implications for practitioners, and limitations. | |||||||||||
書誌情報 |
広島国際研究 en : Hiroshima Journal of International Studies 巻 25, p. 29-44, 発行日 2019-11-30 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島市立大学国際学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1341-3546 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10485683 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |