WEKO3
アイテム
上級英語学習者の発話能力向上のためのタスク作成と方略指導プログラムの構築
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/1635
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/1635830a11ea-dbd9-4e51-b424-b70245cb067e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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19520499seika.pdf (230.7 kB)
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Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-03-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 上級英語学習者の発話能力向上のためのタスク作成と方略指導プログラムの構築 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Production of tasks and establishment of a strategic training program to improve advanced English learners' speaking competence | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | タスク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 伝達能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 方略 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発話 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 語用論 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
研究代表者 |
岩井, 千秋
× 岩井, 千秋× IWAI, Chiaki |
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研究分担者 | ||||||
寄与者識別子Scheme | WEKO | |||||
寄与者識別子 | 10552 | |||||
姓名 | RINNERT, Carol | |||||
研究分担者別名 | ||||||
寄与者識別子Scheme | WEKO | |||||
寄与者識別子 | 10553 | |||||
姓名 | リナート, キャロル | |||||
報告年度 | ||||||
日付 | 2010-03-20 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
研究課題番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 19520499 | |||||
研究機関 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | [ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究は上級英語学習者に対して、英語による発話を促すための授業用タスクを開発し、方略指導 (Communication Strategies)を体系的に行なう方法を構築することを目的とした。研究代表者及び分担者の担当する授業で、指導前後に発話データやアンケート調査によるデータを収集し、開発タスクの有用性や指導方法の妥当性を検証した結果、発話に伴う話者の言語処理能力が高まるとともに、学習者の発話に対する積極性や方略的操作の向上などを示す好結果が得られた。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The main purpose of this study was to produce English tasks for advanced learners to promote their speaking ability and to establish systematic strategic training instruction for such learners. Empirical oral and questionnaire data were collected before and after the classes were taught by the researchers of this study to examine the effects of the task materials produced and the validity of the strategic instruction. Main findings from the study indicate that the learners' processing ability as well as their willingness to speak and their strategic manipulation for their oral language production was significantly improved. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書:2007年度~2009年度, 研究課題番号:19520499, 研究代表者:岩井千秋, 研究分担者:RINNERT, Carol | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-19520499/ | |||||
関連名称 | KAKEN | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |