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  1. 会議発表論文
  2. HAIシンポジウム2014

音声に含まれる感情を考慮した自然言語対話システム

https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/1629
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/1629
0c9c227b-1e00-49e3-adf4-f21ff10894ee
名前 / ファイル ライセンス アクション
HAI2014-87.pdf HAI2014-87.pdf (472.6 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2023-03-02
タイトル
タイトル 音声に含まれる感情を考慮した自然言語対話システム
タイトル
タイトル Natural Language Dialogue System considering Emotion Guessed from Acoustic Features
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 TANG, Ba Nhat

× TANG, Ba Nhat

TANG, Ba Nhat

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目良, 和也

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目良, 和也

ja-Kana メラ, カズヤ

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黒澤, 義明

× 黒澤, 義明

黒澤, 義明

ja-Kana クロサワ, ヨシアキ

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竹澤, 寿幸

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竹澤, 寿幸

ja-Kana タケザワ, トシユキ

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MARA, Kazuya

× MARA, Kazuya

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KUROSAWA, Yoshiaki

× KUROSAWA, Yoshiaki

en KUROSAWA, Yoshiaki

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TAKEZAWA, Toshiyuki

× TAKEZAWA, Toshiyuki

en TAKEZAWA, Toshiyuki

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With the previous IVR (Interactive Voice Response) systems, we can tell the computer to do our simply tasks only by giving a short voice command. But in human interaction, we do not rely on only the content of utterance, like the person who said "I'm fine" with sad voice maybe not really fine, for instance. In this paper, we propose an intelligent IVR system which uses not only the content but also the acoustic features of the utterance to make better response. Firstly, the method estimates user’s emotion (Acceptance, Anger, Hope, Disgust, Fear, Pleasure, Sad, Surprise and Neutral) by SVM using acoustic features extracted from user’s voice. Then the method applies AIML-based matching rules to the user’s utterance based on acoustic and linguistic features. As a result of experiment, the proposed system was preferred, was felt as more flexible and got closer to human-like communication.
書誌情報 HAIシンポジウム2014
en : Human-Agent Interaction Symposium 2014

p. 87-91, 発行日 2014-12
出版者
出版者 HAIシンポジウム2014運営委員会
権利
権利情報 Copyright (c) by Author
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-25 10:31:20.811545
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