WEKO3
アイテム
準市場における非営利・営利事業者のサービスの質と経営戦略的行動 : 介護保険グループホームの場合
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/81
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/815836a89e-90be-470b-a4be-2ec432b214ec
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-21 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 準市場における非営利・営利事業者のサービスの質と経営戦略的行動 : 介護保険グループホームの場合 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Service Quality and Strategic Behaviors of Non-profits and For-profits in the Quasi-Market : The Case of Long-Term Care Group Home Services | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | ジュンシジョウ ニオケル ヒエイリ・エイリ ジギョウシャ ノ サービス ノ シツ ト ケイエイ センリャクテキ コウドウ : カイゴ ホケン グループ ホーム ノ バアイ | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 介護保険制度 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | サービスの質 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 利用者の選別 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 規模の経済 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 範囲の経済 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | グループホーム | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 営利事業者 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 非営利事業者 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
金谷, 信子
× 金谷, 信子
× KANAYA, Nobuko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper examines the differences in behaviors between nonprofit providers and for-profit providers of Long-Term Care Services (LTCS) for the elderly in Japan by analyzing whether providers compromise on quality and engage in strategies to maximize profits. The quasi-market was introduced to improve the efficiency of the former public welfare service, which was limited to serving the public and nonprofit organizations. However, there is considerable doubt about LTCS’s ability to balance the market mechanism with the fairness or equality of public services. Therefore, I examine the possibility of service quality compromises and the tendency toward strategic behaviors, e.g., the selection of users and service locations, economies of scale, and economies of scope. The results indicate the service quality of nonprofit providers may be better than that of for-profit providers. For-profit providers also seem to select profitable users and service locations and seek the scale and scope of economies more positively than nonprofit providers. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島国際研究 en : Hiroshima Journal of International Studies 巻 23, p. 43-60, 発行日 2017-11-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島市立大学国際学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1341-3546 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10485683 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |