WEKO3
アイテム
在中日本人留学生の異文化適応に関する研究 : ビリーフ・システムと自我同一性の観点から
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/289
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/289161a2dfe-513d-48d3-a81f-e68d263870cb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-22 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 在中日本人留学生の異文化適応に関する研究 : ビリーフ・システムと自我同一性の観点から | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of Cross-cultural Adjustment among Japanese International Students in China from the Perspective of Belief System and Ego-identity | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | ビリーフ・システム | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 自我同一性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 異文化適応 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 学校適応 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 「裏」と「表」 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 論理療法 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | イラショナル・ビリーフ | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
吉, 沅洪
× 吉, 沅洪
× JI, Yuanhong
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In the present study, characteristics of the belief system and the status of ego-identity for Japanese international students in China, in addition to the influence of these characteristics and status on the students' school adjustment, are investigated through questionnaire and interview data. From the questionnaires, the results indicate two tendencies. One is that the stronger the irrational belief toward "you and environment" and "ethics," the more unstable the emotions. Another is that the better one's status of ego-identity is, the more self-confident one feels. From the interviews, the results show that, in the process of cross-cultural adjustment, students tend to re-recognize their own culture by confronting the other culture. Moreover, it is obvious that they feel confusion and depression regarding the Pacific War. Moreover, the findings revealed that, the style of Japanese interpersonal relations based on "ura" and "omate" supports cross-cultural adjustment. Furthermore, in summary, the approach from the perspective of rational emotive behavior therapy, or the acquisition of ego-identity, is thought to be effective in supporting the cross-cultural adjustment of Japanese international students in China. | |||||||||||
書誌情報 |
広島国際研究 en : Hiroshima Journal of International Studies 巻 7, p. 183-199, 発行日 2001-07-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島市立大学国際学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1341-3546 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10485683 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |