ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 教育基盤センター
  3. 広島市立大学教育基盤センター紀要    ISSN 2759-808X(オンライン)
  4. 第2号

特別支援教育の充実に関する一考察 : 通常の学級におけるインクルーシブ教育

https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000203
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000203
69c75278-9dd3-4a8c-a168-70ef0e9666be
名前 / ファイル ライセンス アクション
02-3_CEI_vol.2-Miyoshi_39.pdf 02-3_CEI_vol.2-Miyoshi_39.pdf (331.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 特別支援教育の充実に関する一考察 : 通常の学級におけるインクルーシブ教育
言語 ja
タイトル
タイトル A consideration on the enhancement of special needs education: Inclusive education in regular classes
言語 en
作成者 三吉 和彦

× 三吉 和彦

ja 三吉 和彦

en MIYOSHI, Kazuhiko

Search repository
主題
主題Scheme Other
主題 通常の学級
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
主題
主題Scheme Other
主題 インクルーシブ教育
主題
主題Scheme Other
主題 教員の養成
主題
主題Scheme Other
主題 Regular classes
主題
主題Scheme Other
主題 special needs education
主題
主題Scheme Other
主題 inclusive education
主題
主題Scheme Other
主題 teacher development
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 通常の学級に在籍する8.8%の児童生徒が、発達障害等により特別な教育的支援を必要とされる調査結果(2022年12月文部科学省)が公表された。インクルーシブ教育構築のための特別支援教育のさらなる充実が求められており、なかでも通常の学級に在籍する様々な困り感をもつ児童生徒への支援と彼らが位置づく授業や学級経営の在り方が問われている。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The results of a survey conducted by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology (December 2022) have been published, showing that 8.8% of children and students enrolled in regular classes require special educational support due to developmental disorders and other factors. There is a need to further enhance special needs education to promote inclusive education. In particular, it is essential to support children and students facing various difficulties in regular classes, as well as to reconsider their placement within classes and improve classroom management strategies.
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2759-808X
書誌情報 ja : 広島市立大学教育基盤センター紀要

巻 2, p. 39-46, 発行日 2025-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-17 02:41:40.400250
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3