WEKO3
アイテム
特別支援教育の充実に関する一考察 : 通常の学級におけるインクルーシブ教育
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000203
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/200020369c75278-9dd3-4a8c-a168-70ef0e9666be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 特別支援教育の充実に関する一考察 : 通常の学級におけるインクルーシブ教育 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A consideration on the enhancement of special needs education: Inclusive education in regular classes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
三吉 和彦
× 三吉 和彦
|
|||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 通常の学級 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 特別支援教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | インクルーシブ教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員の養成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Regular classes | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | special needs education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | inclusive education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teacher development | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 通常の学級に在籍する8.8%の児童生徒が、発達障害等により特別な教育的支援を必要とされる調査結果(2022年12月文部科学省)が公表された。インクルーシブ教育構築のための特別支援教育のさらなる充実が求められており、なかでも通常の学級に在籍する様々な困り感をもつ児童生徒への支援と彼らが位置づく授業や学級経営の在り方が問われている。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The results of a survey conducted by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology (December 2022) have been published, showing that 8.8% of children and students enrolled in regular classes require special educational support due to developmental disorders and other factors. There is a need to further enhance special needs education to promote inclusive education. In particular, it is essential to support children and students facing various difficulties in regular classes, as well as to reconsider their placement within classes and improve classroom management strategies. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2759-808X | |||||||||
書誌情報 |
ja : 広島市立大学教育基盤センター紀要 巻 2, p. 39-46, 発行日 2025-03-31 |