WEKO3
アイテム
コミュニティスペースの意義としての「味方」と「見方」の提供:大崎上島、ミカタカフェの事例
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000196
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/20001969fc45058-696b-4201-a0db-6d573a087cfa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-12-27 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | コミュニティスペースの意義としての「味方」と「見方」の提供:大崎上島、ミカタカフェの事例 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Providing “Allies” and “Perspectives” as the Significance of Community Spaces: The Case of Mikata Café in Osakikamijima | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
目黒 紀夫
× 目黒 紀夫
× 稲葉 優花
|
|||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 大崎上島 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ミカタカフェ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 大崎海星高等学校 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | コミュニティスペース | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 高校魅力化プロジェクト | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Osakikaisei Highschool is located on Osakikamijima, a remote island suffering from depopulation and an aging population, in Hiroshima Prefecture. Osakikamijima Town has adopted a policy of “an island of education” to overcome this problem and has started the High School Attractiveness Project. It produced certain results, but in the midst of the Coronavirus Pandemic, efforts were made to open what is called “Mikata Café” and provide high school students with varied “perspectives” and “allies.” The purpose of this article is to organize basic information on the Mikata Café and examine its outcomes and significance based on interviews with the people involved. Consequently, it was found that Mikata Café played a role that high school did not play, especially in providing students with “allies.” However, since this study is based on interviews with a small number of people, a larger scale study is recommended for the future. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島市立大学国際学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ(シンプル) | journal article | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
関連識別子 | AN10485683 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-3546 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島国際研究 巻 30, p. 77-89, 発行日 2024-12-20 |