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  1. 学術雑誌論文
  2. 国際学部
  3. 広島国際研究
  4. 第30巻

中国人消費者の愛郷心とブランド消費行動 : インタビューによる探索的予備調査

https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000191
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000191
ceed15e6-19e3-42c0-94f6-0dc7161bf127
名前 / ファイル ライセンス アクション
HJIS30-19.pdf HJIS30-19.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2024-12-27
タイトル
タイトル 中国人消費者の愛郷心とブランド消費行動 : インタビューによる探索的予備調査
言語 ja
タイトル
タイトル Patriotic Sentiment and Brand Consumption Behavior of Chinese Consumers: An Exploratory Preliminary Interview-based Study
言語 en
作成者 李 玲

× 李 玲

ja 李 玲

en LI, Ling

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主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 愛郷心
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ブランド消費
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生まれ故郷
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 パトリオティズム
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 消費者行動
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Love for one’s birthplace is a fundamental emotion that develops naturally as part of human growth. It is closely intertwined with personality formation and has a direct influence on consumer behavior. However, existing research on patriotism has often focused more on attachment to the nation than on one’s birthplace. Hence, this study aims to explore the significance of birthplace for Chinese consumers and their consumption attitudes toward domestic and foreign brands, particularly in the context of reminiscing about the importance of birthplace. The analysis reveals that participants perceived their birthplace not only as a physical location but also as having significant psychological value. They take pride in their culture and in the success of domestic brands that have expanded internationally. In addition, they highly value the quality and cost-effectiveness of these brands, which has led to positive attitudes toward domestic products. Furthermore, the study finds that participants exhibited an inclusive attitude toward foreign brands and were particularly favorable toward high-end foreign brands.
言語 en
内容記述
内容記述 本研究は、JSPS 科研費 JP21K13382 の研究成果 の一部である。
出版者
出版者 広島市立大学国際学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) journal article
関連情報
識別子タイプ NCID
関連識別子 AN10485683
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1341-3546
書誌情報 ja : 広島国際研究

巻 30, p. 19-32, 発行日 2024-12-20
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Ver.1 2024-12-27 06:32:13.369713
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