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中国人消費者の愛郷心とブランド消費行動 : インタビューによる探索的予備調査
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000191
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000191ceed15e6-19e3-42c0-94f6-0dc7161bf127
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-12-27 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国人消費者の愛郷心とブランド消費行動 : インタビューによる探索的予備調査 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Patriotic Sentiment and Brand Consumption Behavior of Chinese Consumers: An Exploratory Preliminary Interview-based Study | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
李 玲
× 李 玲
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主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 愛郷心 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ブランド消費 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生まれ故郷 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | パトリオティズム | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 消費者行動 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Love for one’s birthplace is a fundamental emotion that develops naturally as part of human growth. It is closely intertwined with personality formation and has a direct influence on consumer behavior. However, existing research on patriotism has often focused more on attachment to the nation than on one’s birthplace. Hence, this study aims to explore the significance of birthplace for Chinese consumers and their consumption attitudes toward domestic and foreign brands, particularly in the context of reminiscing about the importance of birthplace. The analysis reveals that participants perceived their birthplace not only as a physical location but also as having significant psychological value. They take pride in their culture and in the success of domestic brands that have expanded internationally. In addition, they highly value the quality and cost-effectiveness of these brands, which has led to positive attitudes toward domestic products. Furthermore, the study finds that participants exhibited an inclusive attitude toward foreign brands and were particularly favorable toward high-end foreign brands. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | 本研究は、JSPS 科研費 JP21K13382 の研究成果 の一部である。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島市立大学国際学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ(シンプル) | journal article | |||||||||
関連情報 | ||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||
関連識別子 | AN10485683 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-3546 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 広島国際研究 巻 30, p. 19-32, 発行日 2024-12-20 |