ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 教育基盤センター
  3. 広島市立大学教育基盤センター紀要    ISSN 2759-808X(オンライン)
  4. 第1号

2 学生と教職員による業務改善のための実践的システム開発プロジェクト

https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000155
https://hiroshima-cu.repo.nii.ac.jp/records/2000155
5dd0c460-b37c-4b6a-b631-219e0042ac21
名前 / ファイル ライセンス アクション
03-2_CEI_vol.1-Hirami_17.pdf 03-2_CEI_vol.1-Hirami_17.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-29
タイトル
タイトル 2 学生と教職員による業務改善のための実践的システム開発プロジェクト
言語 ja
タイトル
タイトル Practical projects on system developments for improving work efficiency by teams of students, faculties and staff members
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 業務改善
キーワード
言語 ja
主題 ソフトウェア開発
キーワード
言語 ja
主題 Microsoft Power Apps
キーワード
言語 ja
主題 問題解決型学習
キーワード
言語 ja
主題 デザイン思考
キーワード
言語 en
主題 Business improvement
キーワード
言語 en
主題 Software development
キーワード
言語 en
主題 Microsoft Power Apps
キーワード
言語 en
主題 PBL
キーワード
言語 en
主題 Design thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 2 ガクセイ ト キョウショクイン ニヨル ギョウム カイゼン ノ タメ ノ ジッセンテキ システム カイハツ プロジェクト
言語 ja
著者 平見, 信之

× 平見, 信之

ja 平見, 信之

Search repository
梶山, 朋子

× 梶山, 朋子

ja 梶山, 朋子

Search repository
原, 章

× 原, 章

ja 原, 章

Search repository
著者(英)
姓名 HIRAMI, Nobuyuki
言語 en
著者(英)
姓名 KAJIYAMA, Tomoko
言語 en
著者(英)
姓名 HARA, Akira
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 問題解決型学習によって、学生は実社会に役立つ技能を獲得できる。本稿では、広島市立大学の職員の業務課題を学生と教職員の協働により定義し、ローコードツールを用いたアプリ開発によって解決する正課外プロジェクト「業務改善タスクフォース」を実施した成果について報告する。学生は職員へのインタビューや業務見学により本質的な課題を発見し、アイデアを実現するプロトタイプの作成とレビューを繰り返すことにより業務改善につなげた。活動を通じて、参加学生は自身の問題発見力、自己学習、情報リテラシー、対人技能といった技能の向上を実感できた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Project based learning enables students to acquire useful skills in the real world. This paper reports the results of extracurricular activities “Task Force on business improvement” in which students identified problems in office work at Hiroshima City University with staff members and solved the problems by developing applications using a low-code tool. The students discovered the essential problems by interviews to staff members and observing daily work. And then the students developed applications by iterating prototyping and reviews to solve the problems. After the projects, the participating students felt that their skills in problem identification, self-learning, information literacy, and interpersonal skills had improved.
言語 en
bibliographic_information ja : 広島市立大学教育基盤センター紀要

巻 1, p. 17-36, 発行日 2024-11-30
出版者
出版者 広島市立大学教育基盤センター
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2759-808X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-22 04:00:44.371072
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3