Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2023-03-02 |
タイトル |
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タイトル |
話し言葉における感情を考慮した知的インタラクションシステムの構築 |
タイトル |
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タイトル |
Emotion Oriented Intelligent Interaction System for Spoken Language |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
目良, 和也
黒澤, 義明
市村, 匠
MERA, Kazuya
KUROSAWA, Yoshiaki
ICHIMURA, Takumi
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
We propose the “emotion oriented intelligent interface for spoken language” to be able to access computers easily. We applied three methods about natural language dialogue and emotion, analyzing the user’s utterances, estimating and expressing the user’s emotions, and analyzing the user’s intention from his/her utterances. By using these three methods, the user would be able to communicate with the system naturally. We constructed an interface system based on the methods, and the interface system has been applied into the “web-based health service system for elderly people.” / 我々はこれまで、話し言葉の形態素・構文解析手法、発話事象からの情緒計算手法および発話意図理解手法、生起情緒を表情で表出するための顔画像生成手法について研究を進めてきた。本発表では、これらを一つのアプリケーション上に統合することで、感情を考慮した知的インタフェースシステムを実現する。本システムでは、ユーザの発話音声を認識、解析し、コンピュータエージェントの視点からの情緒生起および返答発話生成を行う。生起情緒はニューラルネットワークに学習させた顔画像に表情を付与した形で提示される。対話は健康状態に関して行われるため、エージェントの質問に対する返答内容を解析することで、ユーザの健康状態を把握できる。 |
書誌情報 |
第20回ファジィシステムシンポジウム講演論文集
p. 184-187,
発行日 2004
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出版者 |
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出版者 |
日本知能情報ファジィ学会 |
権利 |
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権利情報 |
Copyright (c) 2004 日本知能情報ファジィ学会 |
フォーマット |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |